Kosmetikkbransjens årlige kåring samlet nær 300 deltagere fra bransjen, influencers og invitert presse på Edderkoppen Scene i Oslo. Vinnerne ble kåret av en uavhengig fagjury bestående av personer med tilknytning til bransjen, blant annet fra detaljhandel og øvrig bransjeekspertise. De har ikke hatt en lett jobb, det var en mengde svært gode produkter nominert. Atle Pettersen tok oss gjennom nominerte og vinnere med glans.

 

_Y0A2207

Nicoline, DJ John Moss og Atle Pettersen sørget for god stemning!

_Y0A2171

 

Vinnere av Norwegian Cosmetic Award 2019:

Kroppspleie bred: Cosmica Caring Shower Oil

Dette produktet ble tatt imot med åpne armer av juryen – helt fantastisk. I påføring, opplevelse og effekt har produktet vist seg å levere på sine løfter. Produktet har tatt segmentet med storm og gitt en solid boost og god kategorivekst. Dette er et produkt som effektivt rengjør, gir en fantastisk følelse på huden og etterlater den myk og fuktet i lang tid etter bruk – uten å føles fet selv med sin oljebaserte formulering. En bestselger som blir solgt igjen og igjen og igjen.

 

IMG_7742

 

Kroppspleie selektiv: Clarins Body-Smoothing Moisture Milk

Vi nordbor är tyvärr alltför bekanta med kallt och torrt klimat och behöver därför extra mycket fukt! Vinnaren av denna kategori håller vad den lovar och med dess Aloe vera-extrakt tillför den huden långvarig återfuktning och efterlämnar huden med en mjuk och sammetslen känsla. Produkten har även en härlig subtil doft av neroli som gör att du kommer att köpa denna produkt om och om igen.

 

IMG_7743

 

Hudpleie bred: La Roche-Posay Hyalu B5 serum

Vinneren har tilpasset seg markedet og målgruppens ønsker og behov på en ny og fantastisk måte. I et segment preget av det veldig kosmetiske og i sterk konkurranse med store aktører klarte dette produktet å gjøre seg bemerket og bidrar til flott kategorivekst.
Designet er rent, lekkert, klinisk og gir umiddelbart assosiasjoner til kanalen det selges i. Produktet hevder å levere på fukt og oppstramming, samt gi glød og fylde – et vidunderprodukt som evner å også favne de med den mest sensitive huden.

 

IMG_7744

 

Hudpleie selektiv : Ole Henriksen Banana Bright Eye Crème

Årets vinnerprodukt både strammer opp og gir rikelig med fukt til huden. Samtidig har det en lett og luftig konsistens som gjør at make-up blir lettere å legge og sitter bedre gjennom dagen! Selv om årets vinnerprodukt ga handelen hodebry på grunn av hyppige utsolgtsituasjoner, er det ingen tvil om at dette fantastiske produktet har tatt markedet med storm og har bidratt til vekst i kategorien.

 

IMG_7745 2

 

Herreprodukt: Clinique For Men Super Energizer

Hvem vil ikke ha en frisk og mindre stresset hud, en hud full av fukt og beskyttelse mot forurensning støv og pollen. Dette produktet innfrir på alle punkter.
Et friskt tilskudd til herrekategorien, med en flakong som oser energi. Og som skiller seg ut hyllene.

 

IMG_7746

 

Design: Guerlain Rouge G

Noen produkter er så vakre at de må få ligge framme til enhver tid. Vinneren av kategorien «Årets design» er et slik produkt. Vi har den med oss i vesken, lar den ligge framme på stuebordet eller foran speilet bare for å se på de vakre linjene og den gjennomførte designet! Og vi speiler oss i det lille utsøkte speilet hver gang vi legger på et nytt lag med leppestift – juryen var helt enstemmig.

 

IMG_7747

 

Hårprodukt : Define RÅ

Denne hårpleieserien svarer i aller høyeste grad på dagens trend. Blant annet naturlige ingredienser, vegansk merket, svanemerket og har også resirkulert og resirkulerbar emballasje.
De naturlige ingrediensene har dokumentert effekt på hår og hodebunn.

 

IMG_7748

 

Annonse: Define RÅ

Når et produkt følges av annonser, som ikke bare kommuniserer hva som er unikt og bra med produktene den er laget for – men også vekker deilige nostalgiske følelser samtidig som den treffer tidsånden perfekt, vel da har du et kinderegg av en annonse som treffer på samtlige kriterier!

 

IMG_7749

 

Årets vekstpris dagligvare: Dr Greve innen kategorien hudpleie

Helse og skjønnhetskategoriene i dagligvare opplever sterk konkurranse. Til tross for dette øker årets vekstprisvinner med 14,3 millioner i 2018 (46,8%). Merket har 23,7% av hudpleiemarkedet i dagligvare, og øker med 8% poeng mot i fjor.

 

IMG_7750

 

Hårprodukt profesjonell pleie: Kérastase Extentioniste

Vinneren er en serie som hjelper deg med å få det håret du ønsker deg. Produktene inneholder ingredienser som penetrerer hårfiberet for gjenoppbyggelse og forsegler håret fra rot til spiss, andre ingredienser i produktene har en beskyttende effekt på hårfiberet og sikrer et sunt miljø i hodebunnen. Denne sammensetningen bidrar til at du oppnår sterke og motstandskraftige hårlengder, og at du får et langt, sunt og vakkert hår.

 

IMG_7751

 

Hårprodukt professionell styling: Bumble and bumble Thickening Great Body Blow Dry Cream

Vinneren er et produkt som raskt blir en naturlig ingrediens i din daglige hårstylingrutine, og som hjelper deg å ta hårstylingen din til nye høyder. Produktet er basert på Emblica-teknologi som tar for seg hvert hårstrå og fyller det med massivt volum, glans og styrke, samtidig som det beskytter håret mot de ødeleggende effektene av varme og kjemiske behandlinger.

 

IMG_7752

 

Reklamefilm: Dr. Greve Sensitiv

Vinneren av årets reklamefilm er tro mot produktene den skal reklamere for. Den er laget i samme ånd, og kommuniserer på en måte som oppleves ærlig og tydelig på hva som gjør disse produktene unike. Den har et enkelt og klart budskap, er tro mot konseptet og oppleves som frisk, naturlig og ekte, og frister kjøperen til å prøve produktene.

 

IMG_7753

 

Make-Up selektiv: IT Cosmetics Your Skin But Better CC+ Cream with SPF 50+

Vinneren av denne kategorien ble en stor favoritt blant juryen. Dette multivirkende produktet som leverer 7 produkter i ett, hjelper deg ikke bare å vise deg fra din beste side, den hjelper også til at din hud forbedrer seg over tid og beskytter deg mot solens stråler. Lovordene fra kundene hagler over dette nye produktet som fra starten av har blitt en salgssuksess!

 

IMG_7754

 

Make-up bred: IsaDora Blush Stick’n Brush

Multi-use produkter er ofte populære både hos kunder og forhandlere. Årets vinnerprodukt er praktisk å anvende og gir et fint resultat på alle hudtyper. Produktet er perfekt å ha med på farten med sin innbygde børste. Det er mer enn bare en blush, det kan også benyttes til øyne og lepper.

 

IMG_7755

 

Dameduft: Chloé Nomade

Årets dameduft tar deg med ut på nye eventyr.
Med duftnoter fra mirabella-plommer og eikemose får juicen en uimotståelig karakter. Flakongen bringer deg tilbake til røttene av motehuset og har gitt hele merkevaren et etterlengtet løft.

 

IMG_7756

 

Herreduft: Prada Luna Rosa Black

Denne duften setter prikken over i-en på kveldens antrekk.
Når festantrekket kommer på er denne duften uunnværlig.
Med ingredienser som Bergamot og Patcholie gir den duften et maskulint uttrykk og karakter. Og i kombinasjon med en base av Musk, blir dette en uimotståelig og forførende duft.

 

IMG_7757

 

Årets lansering: Ole Henriksen Banana Bright Eye Creme

I løpet av året som har gått har det vært mange fine lanseringer. Men det er en av lanseringene som fått ekstra mye oppmerksomhet av juryen. Etterspørselen har vært enorm og resultert i at produktet ble utsolgt over hele landet og hos alle aktører. Vinneren av årets lansering holder det den lover og i våre hektiske liv er dette et produkt som får oss til å se lysere på hverdagen.

 

IMG_7745 2

 

NCA Hederspris: Elizabeth Arden Ceramide Capsules

Produkter kommer og produkter går, men noen favoritter vil heldigvis bestå.
Årets hederspris går til et produkt som i årevis har holdt seg på topp! Det har vært stadig like aktuelt for både kunder og handelen, og har stått imot nylanseringer og innovasjoner fra alle hold. Kunder over hele landet har lagt sin elsk på disse små vidunderne som gir en unik følelse av luksus og velvære hver gang man åpner er liten kapsel og påfører det fuktgivende serumet på huden.

 

IMG_7759

 

Juryen har for 2019 følgende sammensetning:

  •     Ingeborg Heldal – sjefredaktør, KK og KK.no  
  •     Britt Einarsen – kategorisjef, NorgesGruppen
  •     Nina Fredriksen – markedsdirektør, VITA  
  •     Susanne Karlsson – innkjøper, KICKS  
  •     Susanna Maensivu – innkjøper, Hava Group    
  •     Lise Østlund – markeds- og nettsjef, Apotek 1 Gruppen    
  •     Ingrid Margrethe Lyngstad – sortimentssjef, COOP  
  •     Finn Rasmussen – adm.dir. KLF

 

NCA juryen 2019

 

Bilder fra rød løper og prisutdeling er tatt av Jarle Nyttingnes

Produktbilder er fra leverandørene

Innlegget er ikke sponset