I helgen har jeg brukt en del tid på Health & Beauty Scandinavia, min bransjes fagmesse.
«Alle sansene skal ivaretatt på årets messe! Du skal gå rundt i vakre omgivelser, det skal dufte godt, du kan spise god mat og du kan få teste ulike type behandlinger om du ønsker det» sa Kari Tveranger, primus motor og arrangør av Health & Beauty Scandinavia, før messen. Bortsett fra «god mat» er jeg ganske enig med Kari. Jeg skulle også ønske at dette ble bedre markedsført mot forbruker, da jeg vet at dette ville de fleste like å få med seg!
Selv om Telenor Arena er stort, så opplevde jeg likevel messen som intim. Jeg var på interessante foredrag og fikk god tid til å besøke de forskjellige standene. En virkelig møteplass for klinikker, leverandører og forbrukere.
Denne bransjen er selvfølgelig mindre i Norge enn i utlandet. Jeg synes likevel det er trist at en del leverandører ikke stiller. KRED til de som er med år etter år, de tar faktisk en del av ansvaret for at denne bransjen skal vokse samlet. Når det er sagt bør antall besøkende økes kraftig! Skal vi få til en fremtidig, varig fagmesse må vi nok stå samlet om dette. Dette kan være en perfekt arena for fullstendig overblikk over bransjen både for leverandør, klinikk og forbruker.
Jeg oppfatter at årets messe er profesjonell. I år er den heldigvis fri for de mer useriøse aktørene som forsøker å få innpass i bransjen. Den viser mangfold, men det er likevel et par serier som mangler for at den skal vise det komplette norske markedet.
Jeg skal presentere serier jeg ble kjent med på messen i egne innlegg her på bloggen, så følg med. Flere av seriene representert på messen er dessverre ikke med her, da dette ble en kort oppsummering. Som vanlig utvikles denne bransjen rekordfart, så vi blir aldri ferdig utlært.